My new project

ENDURO CROSS TRIAL

Modérateur : THIERRY

Répondre
NSR
Squadriste Expert
Messages : 239
Enregistré le : 02 janv. 2010 13:12

Message par NSR »

A 250 TF1 or RSGS?
Only a bit of a clean up and a heap of parts :P A very Long term project.

Image

Image
Sunshine Coast
Australia
Didier77
Squadriste Expert
Messages : 297
Enregistré le : 12 juil. 2009 10:29

Message par Didier77 »

SWM 250 TF2 1979 :clin:
Image
NSR
Squadriste Expert
Messages : 239
Enregistré le : 02 janv. 2010 13:12

Message par NSR »

Okay, I did not think of a TF2. What is the difference?
Sunshine Coast
Australia
vinduro77
Squadriste Gold
Messages : 412
Enregistré le : 26 mars 2010 14:47

Message par vinduro77 »

Yes..It looks like a 18979 or maybe a 1981 TF2 depending if you have a rubber block like the RS.GS under the tank?

anyway, it should be embossed on the left steering stem, even under few horrible paints layers

The difference is:
The frame rear loop is nearer the seat as its takes a MC mudguard.
the steering with the right tank is still LESS than the GS version
the engine ports, disk valve and gearing are slightly different been a motocross (saying that I run one similar engine on a bike I use, with a 15t at the front sprocket and 44t at the rear is fine, just a bit more picky)
your seat base will be different to fit the mudguard, so if you do not have it, do not think to get a RS.GS one, it will not fit.
or alternatively, you will have to cut the rear loop, weld one from a TF1 or RS.GS and then you can transform the bike as an enduro.
the front forks tubes should be longueur than GS, that is very good anyway!
Mind when you order your front brake cable, it's just a bit longueur than GS.


If you need help or parts, let me know, but first you need to take a bite of paint removal (do not scratch) and check what is stamped on your frame/steering stem.

Good luck, seems like a great project...but be ready with lots of $ to spend :clin:

Cheers, Philippe

www.oldknobblies.com
Une vie, profitons en!
Philippe.
NSR
Squadriste Expert
Messages : 239
Enregistré le : 02 janv. 2010 13:12

Message par NSR »

Okay I will have a think about what I do with it . my mates are on to me to ride some dirt track so keep it MX and do some dirt track.
Sunshine Coast
Australia
gitane-mais
Squadriste Gold
Messages : 5142
Enregistré le : 21 sept. 2009 13:45
Localisation : 26

Message par gitane-mais »

NSR = australian god of New Super Rotax :cool:
NSR
Squadriste Expert
Messages : 239
Enregistré le : 02 janv. 2010 13:12

Message par NSR »

I picked up this bike on the weekend. What a mess!! Everything is seized and corroded. I think it will be a long slow rebuild.

Image

Image

Image

Image

Image
Sunshine Coast
Australia
jmsflor
Squadriste Gold
Messages : 2223
Enregistré le : 23 août 2009 20:15
Localisation : Belgique
Contact :

Message par jmsflor »

There is a lot of work, Noël. :Mick

But it is possible ! :|

Good luck ! :clin:
gitane-mais
Squadriste Gold
Messages : 5142
Enregistré le : 21 sept. 2009 13:45
Localisation : 26

Message par gitane-mais »

A really big challenge :cool:
Avatar du membre
THIERRY
Site Admin
Messages : 26692
Enregistré le : 18 oct. 2008 23:07
Contact :

Message par THIERRY »

You have a mission Noel, you must save this SWM now!! ;) ....and we will follow your restoration on Squadra, for sure. :cool:
Avatar du membre
wrpw
Squadriste Gold
Messages : 423
Enregistré le : 11 mai 2010 20:52
Localisation : 84

Message par wrpw »

eh beh,
roulera pas demain celle la.

bon courage et BRAVO

luc feignant
off-road ride or die !!
2nis
Squadriste Gold
Messages : 404
Enregistré le : 19 févr. 2014 14:55
Localisation : Haut Cerf 89

Message par 2nis »

WD40 + start pilot = go fast ???? :lol: :lol:
Modifié en dernier par 2nis le 26 févr. 2016 19:38, modifié 1 fois.
La bible ne fait pas le moine!
jmb
Squadriste Gold
Messages : 3733
Enregistré le : 22 sept. 2009 20:49
Localisation : toulouse con !

Message par jmb »

Ready to race !

heu ...nearly ! :lol:
Répondre