Clutch/Seal upgrade for all Sachs 1252_2401_2501_2551 / 7v_6v_5v

Minarelli, Hiro, Rotax, Tau.....

Modérateur : THIERRY

Répondre
thierry cross6
Squadriste Gold
Messages : 1425
Enregistré le : 06 févr. 2009 08:46

Message par thierry cross6 »

sachs175 a écrit :Hello Guys

everybody knows the small wings which are laying down in the engine case .... . This wings are coming from the clutch plates and this bullsh** things will destroy the whole primary drive a.s.o. .

Here are some upgrades for your Sachs engines that this never happens again:


the old clutch plates and clutch basket
[img_citation]http://www.srcf.fr/forum/img_forum/2012 ... pl-alt.jpg[/img_citation]

the new clutch plates and machined basket
[img_citation]http://www.srcf.fr/forum/img_forum/2012 ... pl-neu.jpg[/img_citation]

the new HD (specialy for racing) cnc machined basket
[img_citation]http://www.srcf.fr/forum/img_forum/2012 ... ppl-hd.jpg[/img_citation]

the difference between the old and a original machined clutch baskets
[img_citation]http://www.srcf.fr/forum/userimages/00d-kuppl-vergl.jpg[/img_citation]

hd clutch mounted
[img_citation]http://www.srcf.fr/forum/userimages/00e-kuppl-eing.jpg[/img_citation]




Ok! and now the transmission seal upgrade (for cone shafts 7v):

old seal
[img_citation]http://www.srcf.fr/forum/userimages/wedi-neu-00a-1.jpg[/img_citation]
[img_citation]http://www.srcf.fr/forum/userimages/wedi-neu-00b-1.jpg[/img_citation]

the new alternative and no overhang by a seal by using a spacer
[img_citation]http://www.srcf.fr/forum/userimages/wedi-neu-00c-1.jpg[/img_citation]
[img_citation]http://www.srcf.fr/forum/userimages/wedi-neu-00d-1.jpg[/img_citation]

mounted alternative seal housing with new seal
[img_citation]http://www.srcf.fr/forum/userimages/wedi-neu-00e-1.jpg[/img_citation]
à vendre en ce moment, ce sont les mêmes disques?
(zum Verkauf im Moment das sind die gleichen Laufwerke?)
76-77-78-79-80 HERCULES SACHS MC GS CLUTCH KIT.
Image
sachs175
Squadriste Confirmé
Messages : 99
Enregistré le : 26 août 2012 12:58

Message par sachs175 »

yes ! Here are the part#

EBC: CK2240
TRW: MCC406-7
Best greetings
Tom
Avatar du membre
Pétochard
Squadriste Expert
Messages : 287
Enregistré le : 13 avr. 2014 17:03
Localisation : Beaujolais

Message par Pétochard »

Julien a écrit :Bonjour

Je profite de ce post pour vous signaler que j'ai récupéré des pignons coniques de Sachs 7V 14 dents en 428 pour 125
et 13 dents en 520 ( ce qui est plus facile pour refaire des kits chaîne pour les 175 ou 250 )

Hallo ich habe bei mir neuen konische Ritzel für 125er ou 250er, wenn jdm daran interresiert ist kann ich einige verkaufen

14 Zähne für 428 Kette
[img_citation]http://www.srcf.fr/forum/userimages/DSC02087bis.JPG[/img_citation]
13 Zähne für 520 Kette

[img_citation]http://www.srcf.fr/forum/userimages/DSC02089bis.JPG[/img_citation]

Je suis prêt à en céder qques-un
Pourquoi ce choix Julien, 14 dents pour la 125 et 13 pour la 250.
Cela provient des différences de transmissions primaires ?
67/22=3,05 sur la 125 et 65/25=2.6 sur la 250 ( source RMT ).

André.
Pétochard, pas celui qui a la ou les pétoches, mais celui qui a une ou des pétoches.
Répondre